© 2019 -
SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER
Υδατοδρόμια: Το πλάνο και όλα όσα χρειάζονται να γίνουν μέχρι τις πρώτες πτήσεις
29-
Η ιδέα και οι προσπάθειες δημιουργίας υδατοδρομίων στην Ελλάδα συνθέτουν μια ιστορία 15 χρόνων. Τα τελευταία νέα από τους αρμόδιους φορείς δείχνουν πως επιτέλους η χρονοβόρα αυτή προσπάθεια φτάνει στο τέλος της με επιτυχή αποτελέσματα.
Σύμφωνα με επίσημες κυβερνητικές πηγές, η αδειοδότηση για τη δημιουργία υδατοδρομίων θα ξεκινήσει από τη Δυτική Ελλάδα. Ήδη στη λίστα των ενδιαφερομένων υπάρχουν τα νησιά του Ιονίου Πελάγους, η Πάτρα, η Πύλος και η Καλαμάτα.
Η δημοσίευση της απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο diavgeia.gr κάνει λόγο για τη σύσταση μίας ομάδας εργασίας, μέσω της οποίας θα ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες εργασίες προκειμένου να δοθούν άδειες λειτουργίας υδατοδρομίου στους παραπάνω προορισμούς. Η σύστασή της ομάδας θα αποτελείται από στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, όλα τους προσωπικές επιλογές του Υπουργού, και το χρονικό περιθώριο για να ολοκληρώσει το έργο της θα είναι 3 μήνες. Κινούμενο πάνω σε αυτόν τον άξονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα υπουργεία (Οικονομικών, Ανάπτυξης, Τουρισμού) θέτει σαν στόχο τα περισσότερα από τα παραπάνω υδατοδρόμια να λειτουργούν μέσα στο καλοκαίρι του 2020.
Πέρα από τις αδειοδοτήσεις για υδατοδρόμια πλησίον ή μέσα στα λιμάνια των παραπάνω προορισμών, το επερχόμενο σχέδιο νόμου θα προβλέπει και τη λειτουργία υδατοδρομίων από ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού, (ξενοδοχεία με ιδιωτικά λιμάνια, ιδιωτικές μαρίνες) καθώς και υδατοδρόμια σε μεγάλες λίμνες της ενδοχώρας.
Οι βασικοί στόχοι του υπουργείου αφορούν στα εξής:
1. Η υφιστάμενη νομοθεσία να τροποποιηθεί, με σεβασμό στο περιβάλλον, δίχως να αλλοιώνει τις συνθήκες ζωής των τοπικών κοινωνιών, αλλά και προσφέροντας ευνοϊκούς όρους που θα προσελκύσουν Έλληνες και ξένους επενδυτές.
2. Η άδεια ίδρυσης κάθε υδατοδρομίου να είναι αορίστου διαρκείας, ενώ η άδεια λειτουργίας να έχει διάρκεια το λιγότερο 5 χρόνια και η ανανέωσή της να μπορεί να γίνει με ευελιξία και διαύγεια στις απαιτούμενες ενέργειες.
3. Να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση και η λειτουργία τους μέσω της ένταξης στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων.
Μέχρι στιγμής θεωρείται σίγουρη η λειτουργία των υδατοδρομίων Κέρκυρας, Παξών, Πάτρας και Πύλου μέσα στο 2020, ενώ ακολουθούν οι αδειοδοτήσεις για την Κεφαλονιά, τη Λευκάδα, την Ιθάκη, το Μεγανήσι και την Καλαμάτα, καθώς και για τη Θεσσαλονίκη, την Αγία Μαρίνα Αττικής, τον Βόλο, τον Βόλο, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο, τη Σκόπελο, τη Σκύρο και την Αλόνησο. Επίσης, πρόσφατα υπογράφτηκε συμφωνία μεταξύ του αρμόδιου Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, του προέδρου της Hellenic Seaplanes Νίκου Χαραλάμπους και του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Τάσου Γκόβα για την αδειοδότηση 20 υδατοδρομίων σε νησιά του Αιγαίου, και συγκεκριμένα σε Ρόδο, (2 υδατοδρόμια) Μύκονο, Σαντορίνη, Άνδρο, Χάλκη, Σύμη, Κάρπαθο, Καστελλόριζο, Αγαθονήσι, Τήλο, Νίσυρο, Σίκινο, Κέα, Σέριφο, Ανάφη, Κύθνο, Κάσο, Αστυπάλαια και Δονούσα.